Día del Seminario 2022: Materiales y actos en Mondoñedo-Ferrol

La Iglesia celebra esta jornada el 19 de marzo, solemnidad de San José. En las comunidades autónomas en las que no es festivo, se celebra el domingo más cercano. En este caso, el 20 de marzo

3 marzo 2022.- «Sacerdotes al servicio de una Iglesia en camino» es el lema que centrará este año el Día del Seminario. La Iglesia celebra esta jornada el 19 de marzo, solemnidad de San José. En las comunidades autónomas en las que no es festivo, se celebra el domingo más cercano. En este caso, el 20 de marzo.

La subcomisión episcopal para los Seminarios ha elaborado los materiales para apoyar la celebración de esta Jornada, que cada año se presenta como una ocasión para pedir, dar gracias y mostrar nuestra cercanía con los seminaristas, sus formadores y las vocaciones sacerdotales. 
 

«Sacerdotes al servicio de una Iglesia en camino», lema de este año

El lema del Día del Seminario 2022 se inspira en el proceso sinodal en el que está inmersa la Iglesia. Así se explica en la reflexión teológica que se incluye entre los materiales. Y matiza, «el Sínodo universal en el que nos encontramos nos hace a todos ponernos en camino juntos».

Junto al Sínodo, dos palabras: sacerdotes y servicio. Sacerdotes, en plural, «recordándonos el sentido del seminario y llamándonos a acrecentar nuestra fraternidad. Los sacerdotes no hemos sido  llamados para estar solos. El seminario nos enseña la importancia de la comunidad y la necesidad de vivir una sana fraternidad».

Además se presenta la vocación sacerdotal como servicio. En el seminario, «los seminaristas aprenden a vivir el servicio y a servir a los hermanos, como parte integrante y fundamental de la vocación. Los intereses egoístas y el provecho propio han de desterrarse y deben dejar lugar al desarrollo de una vocación recibida para ser entregada. Solo desde la entrega la vocación recibe todo su sentido».

Y resume, «si decíamos que el ejemplo de la fraternidad sacerdotal constituye un impulso para los jóvenes que se plantean la vocación sacerdotal, también podemos afirmar que el testimonio de una vida entregada en el servicio infunde ánimos en el corazón de los jóvenes, deseosos de entregarse por completo a una tarea apasionante».
 

Actos en la diócesis: Carta da delegación do Clero

Con motivo do Día do Seminario desde ano, que celebramos o día 19, sábado, ou o 20, domingo, segundo nos cadre mellor, comparto con vós a nosa acción de grazas ao Señor polo don da vocación e a resposta que, día a día e sostidos pola súa graza, tratamos de encarnar coa nosa entrega e servizo.

O lema desde ano é ben significativo: “Sacerdotes ao servizo dunha Igrexa en camiño”. Habería que subliñar “sacerdotes” en plural, o que conleva a fraternidade que nos ten unir no mesmo presbiterio; “ao servizo”, que é a razón do noso ministerio; dunha “Igrexa”, pois é na nosa Igrexa diocesana onde xurdiu a chamada e na que ordinariamente se desenvolve a nosa entrega; e, finalmente, “en camiño”: un camiño que percorremos xuntos – laicos, consagrados e presbíteros – co noso bispo, nestes momentos en clave “sinodal”, acentuando a dimensión misioneira e evanxelizadora. En fin todo un programa de vida para sermos fieis ao Señor nestes tempos de tantos cambios e novas oportunidades.

Por outra banda, non podemos falar do Día do Seminario sen ter presentes aos nosos seminaristas, que residen no Seminario Maior de Santiago e estudan no Instituto Teolóxico Compostelán. Son estes:

Salvador Calvo Bereguer-Aneiros, vocación adulta, natural de Ferrol, está rematando os estudios eclesiásticos. En xuño do ano pasado recibiu os ministerios de lector e acólito. Nos fins de semana realiza a súa experiencia pastoral na UPA de Viveiro.

Darío Trujillo Valencia, natural de Colombia, cursa cuarto dos estudos eclesiásticos. Nos fins de semana realiza a súa experiencia pastoral na UPA de Cervo-Burela.

Andrés Segura González, natural de Colombia, procede do Seminario de Ourense e incorporouse á nosa diocese en xaneiro, cursa terceiro dos estudos eclesiásticos. Nos fins de semana realiza a súa experiencia pastoral na UPA de Caranza-O Pilar de Ferrol.

Xunto con este escrito vai a relación da colecta do ano pasado, que tamén teremos que facer nas nosas parroquias este ano. Os gastos dos seminaristas sufragados pola diocese correspondentes ao ano pasado no Seminario ascendeu a 22.868 euros, máis 1.560 euros de taxas polos estudos no ITC.

Para celebrar esta xornada, o bispo Fernando presidirá unha eucaristía na igrexa parroquial da Nosa Señora do Carme de Ferrol o vindeiro domingo 20 de marzo ás 20:00 horas. Un día antes, o sábado 19, ás 18:00 horas, terá lugar o rezo de Vésperas, presidio polo rector do Seminario no convento das Escravas do Santísimo de Ferrol. Contarán coa participación dos tres seminaristas maiores da nosa diocese.

“Preguemos ao Dono da mese que mande obreiros á súa mese” e non deixemos de concienciar ás nosas comunidades, ás familias e aos máis novos sobre o don desta vocación tan necesaria ao servizo da Igrexa para o mundo.
 

Vídeo: "Sacerdotes, amigos con Cristo para cambiar o mundo" (Preparado polos seminaristas de Mondoñedo-Ferrol)

 

Artículos relacionados

Síguenos

5,484FansMe gusta
4,522SeguidoresSeguir
1,230SuscriptoresSuscribirte

Últimas publicaciones

Etiquetas